Ami
Klin |
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"Asperger
Syndrome"
Synopsis:
Usually diagnosed in childhood, Asperger syndrome is a lifelong social
disorder that bears many similarities to high-functioning autism. Individuals
with the disorder are characterized by a lack of empathy, little ability
to form friendships, one-sided conversations, clumsy movements and intense
absorption in special interests. This volume brings together pre-eminent
scholars and practitioners to offer a definitive statement of what is
known about Asperger syndrome and to highlight promising leads in research
and clinical practice. Diagnostic and conceptual issues are explored in
depth, and the disorder's assessment, treatment and neurobiology are thoroughly
reviewed. The book examines the effects of Asperger syndrome on an individual's
social, communication and behavioural development, and identifies the
challenges that these individuals face at home, in school and the workplace,
and in other settings.
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Andrea
Pickartz |
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Autistische
Menschen zwischen Jugend- und Behindertenhilfe
- High Functioning Autism und Aspergerssyndrom - |
Andreanna
Edwards |
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"Taking
Autism to School" |
Brenda
Smith Myles, Richard L. Simpson |
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"Asperger
Syndrome"
- A Guide for Educators and Parents -
(Anmerkung:
Sehr gutes Buch - leider steht nichts über das Buch auf dem Buchrücken...)
(Comment: Very good
book - unfortunately there is nothing about the book written on its back...)
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Brenda
Smith Myles, Jack Southwick |
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"Asperger
Syndrome and Difficult Moments"
- Practical Solutions for Tantrums, Rage, and Meltdowns -
Synopsis:
Written for parents and professionals, this text offers practical solutions
to the day-to-day challenges facing individuals with Asperger Syndrome,
and their families. The book discusses how to deal with tantrums, meltdowns
and difficult behaviour. Topics covered include: the characteristics of
Asperger Syndrome and their impact on behaviour, stages of the meltdown
cycle, the role of antecedent behaviours, functional assessment, strategies
promoting social skills development, including self-awareness, self-calming
and self-management, solutions for parents, including organization and
support, and daily routines. The book's main focus is on various stages
of the meltdown cycle and functional analysis as a means of determining
why behaviours occur.
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Brigitte
A. Rollett, Ursula Kastner-Koller |
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"Praxisbuch
Autismus"
- Ein Leitfaden für Eltern, Erzieher, Lehrer und Therapeuten -
Kurzbeschreibung:
Der Autismus ist eine psychische Erkrankung, die durch spezifische Kontaktstörungen
und emotionale Beziehungslosigkeit gegenüber der belebten Umwelt zum Ausdruck
kommt. Autistische Kinder werden oftmals nicht gleich als solche erkannt,
sondern von Eltern und Hausärzten fälschlich als "Spätentwickler" eingestuft.
Es ist jedoch wichtig, die im Kindesalter auftretenden autistischen Störungen
so früh wie möglich zu erkennen, um rechtzeitig eine gezielte Behandlung
einleiten zu können. Das Ziel dieses stark praxisbezogenen Leitfadens
ist es, Ärzte und betroffene Eltern über die Symptome, Ursachen und Therapiemöglichkeiten
des Autismus sowie über die Entwicklung autistischer Kinder zu informieren.
Die wissenschaftlichen Grundlagen mit Schlußfolgerungen werden dabei kurz
und prägnant dargestellt. Den Schwerpunkt dieses Leitfadens bilden jedoch
die für die Praxis brauchbaren Problemlösungen, die verständlich beschrieben
und begründet werden. Sowohl Fachleute als auch Eltern erhalten mit diesem
Band die entscheidenden Informationen, um autistischen Kindern die bestmöglichen
Chancen für eine gute Entwicklung zu sichern.
--Dieser Text bezieht sich auf eine nicht mehr erhältliche oder nicht
verfügbare Ausgabe dieses Titels
Aus dem Inhalt:
1. Autismus - was ist das
2. Die Probleme der Frühdiagnose: Entwicklungsverzögert oder autistisch
3. Die Entwicklung von autistischen und anderen Kindern im Vergleich:
Die dyadische Autismustheorie und ihre Konsequenzen für die Entwicklungstherapie
autistischer Kinder
4. Entwicklungstherapie für autistische Kinder
5. Introversion und Autismus
6. Die Eltern und ihr autistisches Kind - Trauerarbeit um ein Kind: Akzeptieren
und fördern lernen
7. Einzelne therapeutische Maßnahmen im Vergleich
8. Der systematische Ansatz in der Autismustherapie
9. Der Aufbau der Bindung zwischen autistischen Kindern und ihren Bezugspersonen:
Das Interaktions- und Kontakttrainingsprogramm
10. Der Aufbau der kognitiven Fähigkeiten beim autistischen Kind: Entwicklungsförderung:
Spiel-, Förder- und Lernprogramme
11. Die Integration des autistischen Kindes in Kindergarten und Schule
12. Bernhard, ein Fallbeispiel
13. Berufsmöglichkeiten und Berufswahl
14. Der Weg zum Erwachsenwerden
15. Schlußbetrachtung
16. Anhang: Autismus in der Fachdiskussion, G. Spiel und A. Gasser
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Bruno
Schor, Alfons Schweiggert |
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"Autismus
- ein häufig verkanntes Problem"
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Christopher
Gillberg, Mary Coleman |
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The
Biology of the Autistic Syndromes
- (Clinics in Developmental Medicine) -
Synopsis:
Autism is not a single disease but a syndrome of different diseases. In
this completely reworked and updated third edition, two world authorities,
Christopher Gillberg and Mary Coleman, address the difficulties this presents
for clinical diagnosis with diagnostic aids and clear guidelines for medical
evaluation. Epidemiology, neuropsychological studies and behaviour complexes,
such as self-injury, are reviewed in detail, and the authors give a detailed
explanation of what is known about the molecular biology and genetics
of autism. Epilepsy and electrophysiological studies are also covered,
as well as biochemistry, endocrinology, immunology, brain imaging and
neuropathology. The available medical therapies are reviewed, along with
an update on what is known about other interventions, such as psychoeducational
and behavioural modification procedures. The book concludes with an integration
of knowledge from diverse fields.
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Eric
Schopler, Gary B. Mesibov, Linda J. Kunce |
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"Asperger
Syndrome or High-Functioning Autism?"
(Current Issues in Autism)
Synopsis:
Contributions include personal essays from high-functioning people with
autism/AS, as well as chapters on diagnostic, neuropsychological, and
treatment issues, and on related conditions. All contributors discuss
their view as to whether a distinction between AS and HFA exists, or whether
these are d
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Gilbert
Lelord, Aribert Rothenberger |
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"Dem
Autismus auf der Spur"
- Verstehen, erklären, behandeln - ein Lesebuch -
Buchrücken:
Was ist kindlicher
Autismus? Wie kommt es dazu? Welche Hilfen gibt es?
Das Buch
beleuchtet einfühlsam die Psyche dieser in ihrer eigenen Welt gefangenen
Kinder und vermittelt tiefgreifendes Verständnis für diese Krankheit
und ihre Behandlungsmöglichkeiten.
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Helmut
Remschmidt |
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"Autismus"
- Erscheinungsformen,
Ursachen, Hilfen -
Buchrücken:
Autismus
- das Sichabsondern von der Außenwelt und Verschlossenbleiben in
der Welt der eigenen Gedanken und Phantasien - zählt zu den besonders
rätselhaften seelischen Störungen. In diesem Buch werden von
renommierten Spezialisten die verschiedenen autistischen Störungen
und ihre Diagnostik beschirben, die wichtigsten Behandlungsmethoden erläutert
sowie die neuesten Ergebnisse der Autismusforschung vorgestellt.
Prof. Dr.
Dr. Helmut Remschmidt, Facharzt für Kinder- und Jugendpsychiatrie
und Psychotherapie leitet die Klinik für Psychiatrie und Psychotherapie
des Kindes- und Jugendalters der Philippsuniversität Marburg. Für
seine bedeutenden Arbeiten wurde er 1999 mitdem Max-Planck-Froschungspreis
ausgezeichnet.
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Jürgen
Wendeler |
Bibliothek
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"Autistische
Jugendliche und Erwachsene"
- Gespräche mit Eltern -
|
Jürgen
Wendeler, John K. Wing |
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"Frühkindlicher
Autismus"
- Klinische, pädagogische und soziale Aspekte -
Kurzbeschreibung:
Zu den eigenartigsten und oft auch schwersten Störungen der kindlichen
Entwicklung gehört der "Frühkindliche Autismus". Kinder mit dieser Behinderung
können nur schwer affektive Kontakte herstellen und sind deshalb in ihrer
sozialen Entwicklung außerordentlich beeinträchtigt. Ihre Sprache entwickelt
sich manchmal gar nicht, manchmal mit einigen typischen Besonderheiten
nur verzögert. Auch andere kommunikative Fähigkeiten sind gestört. Diese
Kinder reagieren auf ihre Umwelt oftmals in bizarrer Weise in Form von
Stereotypien, zwanghaften Ritualen und sonderbaren Interessen. Dieser
Band informiert Eltern und Fachleute umfassend über den Autismus, seine
Symptome, seinen Verlauf, die möglichen Ursachen und die notwendigen pädagogischen
Maßnahmen. Die Beiträge beschäftigen sich mit den medizinischen, pädagogischen
und sozialen Problemen, die durch ein autistisches Kind gestellt werden.
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Leicester
City Council & Leicestershire County Council Education Department |
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"Asperger
syndrome - practical strategies for the classroom: a teacher's guide"
Synopsis:
Advice for teachers in working with autistic children.
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Loise
Spillsbury |
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"What
Does It Mean to Have Autism?"
Synopsis:
An introduction to what it means to have autism. It is part of a series
which is designed to present the facts and promote awareness and understanding
of conditions that many children learn to live with. The volume: introduces
the condition, examining its causes and effects; looks at control, medication
and treatment; covers the help and support available; includes numerous
real-life case studies; and is written with the help and advice of experts.
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Marian
Sigman, Lisa Capps |
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"Autismus
bei Kindern"
- Ursachen, Erscheinungsformen und Behandlung - |
Mary
Jane Weiss, Sandra L. Harris |
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"Reaching
Out, Joining in"
-
Teaching Social Skills to Young Children With Autism -
Book Description:
One of the most important yet difficult skills for children with autism
to learn is effective social interaction.
Reaching Out, Joining In introduces social skills programs to parents
of preschool- and kindergarten-aged children diagnosed with one of the
Pervasive Developmental Disorders (PDD), including Autistic Disorder,
Asperger's Disorder, and PDD: Not Otherwise Specified.
Reaching Out, Joining In is based on the authors' decades of clinical
experience using Applied Behavior Analysis (ABA), a proven educational
method, to teach social skills at home and school.
This book focuses on four broad topics: Play skills; The language of social
skills; Understanding another person's perspective; Functioning in an
inclusive classroom.
Reaching Out, Joining In helps parents work with their child's strengths
to improve social skills. Following the suggestions and exercises in this
book, parents can teach children to: pretend-play, use toys appropriately,
know when to use conventional responses like "excuse me," tell jokes,
recognize that others' feelings and thoughts are different from their
own, and initiate social interaction with peers. Included are tips for
using games, modeling, rewards, role play, videos, activity schedules,
and social stories to teach social skills and make the learning experience
fun for parents and children. A case study of one family's efforts and
successes provides a real-life example that's informative and reassuring.
Appendices listing resources such as books, games, and activities give
parents additional material to explore. Parents, teachers, and therapists
will find Reaching Out, Joining In an excellent primer to help children
with autism become better adjusted socially at home and school. Use this
book in conjunction with other Woodbine House titles such as Right from
the Start to understand how to use ABA and Activity Schedules for Children
with Autism as a teaching tool.
About
the Author:
Mary Jane Weiss, Ph.D., is Research Assistant Professor at Rutgers, The
State University of New Jersey. She is Director of the Rutgers Autism
Program and Division Director for the Research and Training Division at
the Douglass Developmental Disabilities Center. Sandra L. Harris, Ph.D.,
is Professor and Dean of the Graduate School of Applied and Professional
Psychology at Rutgers. Drs. Weiss and Harris are co-authors of Right from
the Start (Woodbine House, 1998).
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Maureen
Aarons,Tessa Gittens |
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"Das
Handbuch des Autismus "
Buchrücken:
Was ist Autismus?
Welche Erscheinungsformen gibt es? Wie läßt Autismus sich diagnostizieren
und welche Urscahen hat er? Wie kann man autisautistischn Kindern helfen,
wie mit Ihnen umgehen, zu Hause und in der Schule?
Die beiden
Autorinnen, die über langjährige Erfahrung in der Arbeit mit
autistischen Kindern und Jugendlichen vefügen, widerlegen viele Mythen,
die mit dieser rätselhaften Behinderung verbunden sind und bieten
den Lesern umfangreiche, praxisbezogene und aktuelle Informationen.
Der gegenwärtige
Stand der Ursachenforschung, Denkmodelle zur diagnostik, Ansätze
in Therapie und Erziehung wie auch die Geschichte des Autismus werden
dargestellt und anhand vieler Fallbeispiele veranschaulicht. Diese breite
Perspektive ermöglicht ein besseres gegenseitiges Verständnis
zwischen Eltern, Lehrern und Fachleuten.
"Das
Buch gibt wertvolle Hilfestellungen für alle, die in der Ausbildung
oder in der Praxis mit der Erziehung und dem Wohlergehen autistischer
Kinder zu tun haben."
- Förderschulmagazin
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"The
Handbook of Autism"
Synopsis:
This text provides practical and jargon free information on the difficult
subject of autism. The authors dispel many of the myths surrounding this
puzzling and complex disorder. They provide practical information, covering
both medical and educational issues. Updated research and new case-studies,
including follow-ups to the case-studies featured in the first edition
reflect recent developments both in the understanding and management of
autism. A list of contacts and services at the back of the book underlines
its practical approach. The first edition was promoted by the "National
Autistic Society" who recognised this text as a source for parents of
autistic children and for all professionals involved in their education
and welfare.
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Ole
Sylvester Jørgensen |
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"Autismus
oder Asperger?"
- Differenzierung eines Phänomens -
Buchrücken:
Ole
Sylvester Joergensen,
Jg. 1943. Er ist Facharzt für Kinderpsychiatrie, Oberarzt am Bispebjerg-Hospital
in Kopenhagen und Dozent für Kinder und Jugendpsychiatrie an der
Kopenhagener Universität.
Das
erste deutschsprachige Buch über das Asperger-Syndrom, eine zwischen
Autismus und Normalität angesiedelte psychische Störung
Menschen
mit diesem Syndrom mögen als sonderbar erscheinen, in ihrer Persönlichkeit
und mit ihren speziellen Begabungen sind sie meist faszinierend und attraktiv.
Der amerikanische Schauspieler Dustin Hoffman setzte ihnen in dem Film
"Rain Man" ein beeindruckendes Denkmal. Das dänische Buch
fasst den Stand unserer heutigen Kenntnisse vom Asperger-Syndrom zusammen
und vermittelt ein anschauliches Bild von den Verhaltenseigentümlichkeiten,
Stärken und Schwächen betroffener Menschen, auch in der Abgrenzung
gegenüber anderen psychischen Störungen. Betreuungspersonen
und Angehörige finden Hinweise, wann und wie zu helfen ist, um den
sozialen Kontakt zu verbessern
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Patricia
Howlin |
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"Children
with Autism and Asperger Syndrome"
- A Guide for Practitioners and Carers -
Synopsis:
This text is a practical treatment guide for people working with children
with autism. It covers general diagnostic criteria, including information
on the importance of early diagnosis, and assessments for identifying
children who may be at risk of developing autism. Advances in understanding
the causes of autism are discussed, as well as family issues such as genetic
counselling, and the stress on parents and siblings. Giving a brief overview
of various educational approaches and the range of provisions available
for children both very severely handicapped and most able.
From the
Back Cover:
This practical guide to the treatment of children with autism and Asperger
syndrome commences with a comprehensive review of research into the nature,
causes and treatment of these complex conditions. A wide range of therapies
are explored and evaluated and advice is given to parents about the issues
to consider when seeking treatment for their children.
Practical ways of approaching a variety of problems relating to autism
and Asperger syndrome are discussed, notably those associated with:
* Language impairments
* Social deficits
* Ritualistic and stereotyped behaviours
Outcomes of the various treatments are outlined and a number of informative
case studies are incorporated. The book concludes by tackling the crucial
need for appropriate educational provision and early help for families.
Children with Autism and Asperger Syndrome is an essential guide for practitioners,
teachers and carers seeking a comprehensive, unbiased appraisal of these
conditions and the numerous therapies available.
About
the Author:
Patricia Howlin a Consultant Psychologist and Regional Tutor in the psychology
of learning disability, and Professor of Clinical Psychology at St George's
Hospital Medical School, London. She has worked in the field of autism
for many years, both as a researcher and as a clinician and has collaborated
closely with Professor Sir Michael Rutter at the Institute of Psychiatry.
She is particularly interested in the problems faced by more able individuals
with autism (or those described as having Asperger syndrome). Research
has included: long-term follow-ups of individuals with autism and related
disorders; the effectiveness of home-based interventions; the outcome
of supported employment schemes; diagnostic resources; and most recently,
the outcome of early intensive behavioural programmes. Other research
interests include disorders that also involve problems of social communication
and stereotyped and ritualistic behaviours or interests including Fragile
X, Turner's syndrome, Williams' syndrome and Cohen's syndrome.
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Siegfried
Walter |
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Autismus
- Erscheinungsbild, Ursachen und Behandlungsmöglichkeiten -
Buchrücken:
Mehr
Wissen - besser fördern!
Autismus
ist ein psychisch und organisch bedingtes Handycap, welches es den Betroffenen
erschwert, Informationen aus der Umwelt adäquat zu verarbeiten; die
Palette der Beeinträchtigungen ist dabei beträchtlich. Teilweise
sind alle Sinnesorgane betroffen. Bei leichteren Formen haben die Autisten
jedoch die Möglichkeit, ein weitgehend selbständiges Leben zu
führen.
Für Nichtbetroffene ist der Kontakt des Autisten mit seiner Umwelt
kaum zu durchschauen. Autisten haben extreme Probleme soziale Beziehungen
aufzubauen und sind dadurch isoliert. Auf der anderen Seite weisen sie
häufig besondere Begabungen in ihren schmalen Interessensgebieten
auf und haben Stärken im räumlich-visuellen Denken, was Außenstehende
immer wieder verwundert.
Siegfried
Walter setzt sich in diesem Kompendium der Autismusforschung in wissenschaftlich
fundierter Weise mit dieser Problematik auseinander. Neben der Beschreibung
der Theorien zum Thema Autismus werden Behandlungsansätze und ihre
Umsetzbarkeit in der Praxis kritisch dargestellt.
Aus
dem Inhalt:
* Geschichte und Definition des Autismus-Begriffes
* Erscheinungsformen, Ursachen und Behandlungsmethoden
* Klassische Ansätze zur Autismusforschung
* Psychoanalytisch orientierte Ansätze
* Verhaltenstherapeutische Ansätze
* Fachtherapeutische Interventionsmöglichkeiten
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Stella
Waterhouse, Donna Williams |
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"A
Positive Approach to Autism"
Synopsis:
Stella Waterhouse takes as the basis for her fresh and positive book the
writings of people with autism. Only by reading these, she argues, can
practitioners approach an understanding of what it means to be autistic;
and only by appreciating how people with autism experience the world can
parents or professionals begin to help them. In this volume, Waterhouse
investigates the autistic perception on the world, and defines what autism
is in terms of causes, symptoms and behaviours, including a thorough explanation
of theories on brain structure. She discusses disorders which may be present
alongside autism - allergies, ADHD, OCD and Tourette Syndrome, amongst
others. As well as describing medical treatments, Waterhouse examines
how the more distressing symptoms of autism can be dealt with through
diet, homeopathy, play therapy and other alternative treatments. This
is a practical and sympathetic book, which should be read by all those
whose children are diagnozed with autism.
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Teresa
Bolick |
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"Asperger
Syndrome and Adolescence"
Synopsis:
Asperger Syndrome is on the high-functioning end of the autism spectrum
and is characterized by a lack of social skills, or abnormal preoccupation
with certain objects or tasks, for example. This guide aims to help adolescents
with Asperger Syndrome prepare for the real world.
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Tony
Attwood |
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"Das
Asperger Syndrom"
- Ein Ratgeber für Eltern -
Buchrücken:
Neue Chancen
für Ihr Kind
Endlich die richtige Diagnose:
So erkennen Sie das Asperger Syndrom
Ihr Kind entfaltet seine geistigen Fähigkeiten ganz normal, doch ist in
seiner sozialen Kontaktfähigkiet gehemmt?
Weder die Diagnose Autismus noch Hyperaktivität treffen auf es zu? Verschaffen
Sie sich Klarheit. Zahlreiche Tests und Check-Listen liefern Ihnen eine
genaue Einschätzung.
Gezielt
fördern: Wie Sie Ihrem Kind helfen
Geben Sie Ihrem Kind die Chance, neues Verhalten zu lernen. Und so mit
sich und anderen besser auszukommen.
Asperger-Kinder sprechen auf dieses training gut an. Hier finden Sie die
besten Spiele und Übungen. Diese unterstützen z.B. seine emotionale Wahrnehmung.
Besser
verstehen, was in Ihrem Kind vor sich geht
Eigentlich komemn Sie mit Ihrem Kind gut klar. Aber manchmal bleibt Ihnen
sein schrulliges Verhalten auch rätselhaft. In ausführlichen Erfahrungs-Berichten
schildern Asperger-Kinder eindrucksvoll, wie sie denken und fühlen. Und
was in ihnen vor sich geht. Speziell für Lehrer und Psychologen hält das
Buch viele Anregungen bereit.
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"Asperger's
Syndrome"
- A Guide for Parents and Professionals -
Buchrücken:
"Parents,
other family members and professionals have to understand the point of
view of people with Asperger's Syndrome in order to work with them effectively.
The strength of Tony Attwood's book is that he has made the essential
imaginative leap into the Asperger world. He has real empathy with the
children and adults he writes about and his sympathy, knowledge and common
sense comes through on every page. Readers will appreciate teh detailed
discussions of the problems people with the syndrome will encounter and
the practical suggestions for helping to overcome or compensate for them.
This is a book to be read and consulted over and over again. "
- from the foreword by Lorna Wing
"This
is one of the best books for parents and teachers on Asperger's Syndrome.
The information in this book is also applicable to individuals who are
labeled with high functioning autism... It is important for the person
with either Asperger's or high functioning autism to learn that their
ways of thinking are different. I was not fully aware of the full extent
of my differences until I interviewed many people when I wrote
Thinking in pictures. Tony Attwood's book would have
been a great benefit to me when I was a teenager and young adult. I would
have used it as a road map to help guide me through the social and emottional
jungle. Another thing I like about this book is that it emphasizes the
positive aspects of Asperger's Syndrome... This book is a "must buy"
for anyone who works with individuals with either Asperger's or high funcioning
autism. It is free of scientific jargon."
- Temple Grandin
"...turns
theory into practical advice in an inspiring way."
- Uta Frith
Providing
a description and analysis of the unusual characteristics of Asperger's
Syndrome, with strategies to reduce those that are most conspicuous or
debilitating, this guide brings together the most relevant and useful
information on all aspects of the syndrome, from language and social behaviour
to motor clumsiness.
Incorporating case studies from the author's own practical experience,
the book contains many examples of, and numerous quotations from, people
with Asperger's Syndrome.
Tony
Attwood is a practising clinical psychologist who specialises in the
field of Asperger's Syndrome. For the last twenty-five years he has met
and worked with several hundred individuals with this syndrome, ranging
widely in age, ability and background.
|
Tony
Attwood, Patricia Romanowski Bashe, Barbara L. Kirby |
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"The
Oasis Guide to Asperger Syndrome:
Advice, Support, Insights, and Inspiration"
|
Uta
Frith |
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|
"Autism
and Asperger Syndrome"
Synopsis:
Able, or high-functioning, autistic individuals are increasingly recognized
as suffering from Asperger syndrome. They are highly gifted and learn
to compensate for their autism to a remarkable degree. In this volume
several experts in the field discuss the diagnostic criteria of the syndrome.
Clinical examples are balanced by personal accounts from sufferers and
a carer for those with the syndrome. Uta Frith provides a translation
of Asperger's original paper.
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"Autism"
- explaining the Enigma - |
Val
Cumine |
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"Asperger
Syndrome"
- A Practical Guide for Teachers -
Synopsis:
A guide to effective classroom practice for teachers and support assistants
working with children with Asperger Syndrome in mainstream schools and
other non-specialist settings. This book outlines the underlying impairments
and their educational implications; considers the issues of assessment
and diagnosis; offers practical strategies for effective and realistic
classroom intervention, including access to the National Curriculum; and
considers the behavioural challenges the child with Asperger Syndrome
may pose. This work seeks to inform professionals meeting a child with
Asperger Syndrome for the first time and to equip them with effective
educational and behavioural intervention strategies. Professionals in
special schools, INSET providers, educational psychologists, parents and
carers should find this book of interest.
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Virginia
Walker Sperry |
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"Fragile
Success"
- Ten Autistic Children, Childhood to Adulthood, Second Edition -
Synopsis:
Traces the lives and educations of nine autistic people educated at the
Ives School in New Haven, CT, between 1963 and 1972, from childhood to
their mid-twenties, with introductory chapters on autism and related disorders
and the teaching methods at the school. The case histories include a b&w
photo
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